Ce tip de cafea scade colesterolul ?


242_33183100

Cafeina, componenta principală a cafelei, îmbunătăţeşte atenţia, starea de alertă şi performanţa fizică. O ceaşcă de cafea obişnuită conţine 80 mg de cafeină. Cafeaua este una dintre cele mai folosite băuturi din lume, rezultatul fierberii boabelor de Coffea arabica sau Cofeea robusta, în prealabil prăjite şi măcinate.

 

Cel mai important compus al cafelei este cafeina, o linguriţă de cafea conţinând 60 de mg de cafeină. Se consideră că o ceaşcă de cafea de 60 ml conţine 60 mg de cafeină Potrivit Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară o porţie de 80 de mg de cafeină ajută la creşterea atenţiei şi a stării de alertă.   Studiile arată că starea de alertă poate fi îmbunătăţită printr-un consum moderat de cafea în situaţiile în care  concentrarea trebuie menţinută cum ar fi condusul pe distanţe lungi şi pe timp de noapte, iar la persoanele care lucrează în ture sau suferă din cauza diferenţei de fus orar îşi pot îmbunătăţi performanţa.

„Informarea consumatorilor români cu privire la cele mai noi studii legate de efectele benefice ale consumului moderat de cafea şi a produselor din cafea rămâne şi în acest an unul dintre obiectivele Asociaţiei  Române a Cafelei“, a declarat Marius Meleşteu, preşedintele asociaţiei. Cafeina stimulează sistemul nervos central, atenuând oboseala, produce dilatarea vaselor de sânge, accelerează respiraţia şi frecvenţa cardiacă, favorizează diureza, stimulează secreţia gastrică facilitând digestia, dacă este consumată după masă. Băută pe stomacul gol la unele persoane produce foame imperioasă şi stare de rău care dispare după ingestia de alimente. Cafeina menţine stare de alertă şi alungă somnul timp de 4 ore de la consum. Cea obţinută prin filtrare scade nivelurile de colesterol, iar cea preparată prin fierbere le creşte.

Cafeaua nu se recomandă persoanelor care suferă de ulcer gastric sau duodenal, gastrită, sau boală de reflux esofagian. Potrivit EFSA, un consum de 400 ml – echivalentul a 5 ceşti de cafea – pe zi nu ridică probleme pentru adulţii sănătoşi. Femeile însărcinate şi cele care alăptează nu trebuie să depăşească maximum 200 ml – 2-3 ceşti de cafea – pe zi. Nutriţionistul  Nicolae Hâncu recomandă în „Abecedarul de nutriţie“ consumul a 120-180 mg cafeină pe zi – 2-3 ceşti de cafea, în cadrul alimentaţiei sănătoase. Conţinutul de cafeină variază în funcţie de tipul de cafea şi de mărimea porţiei, astfel: Espresso – 75-140 mg Filtru – 105-180 mg Instant – 105-180 mg Decofeinizată – 5-10 mg

Anunțuri

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!