Avantajele şi dezavantajele consumului de cafea


china-noul-miraj-de-ce-vor-producatorii-de-cafea-sa-convinga-asiaticii-sa-renunte-la-ceai_size9

Avantajele şi dezavantajele consumului de cafea:

Majoritatea dintre noi ne începem fiecare dimineaţă cu o ceaşcă de cafea. Mulţi mai consumăm încă una, sau chiar mai multe, pe parcursul zilei. Băutura are o mulţime de beneficii, dar şi câteva efecte nedorite.

Îţi dă energie şi te face mai inteligent Cafeina, ingredientul activ din cafea, este absorbită în sânge, şi de acolo în creier, unde blochează un neurotransmiţător numit adenozină. Când acest lucru se întâmplă, cantitatea de neurotransmiţători precum dopamina creşte, acest lucru ducând la o îmbunătăţire a activităţii creierului. Practic, o ceaşcă de cafea ne îmbunătăţeşte memoria, starea de spirit, vigilenţa, nivelul de energie şi timpii de reacţie.

Te ajută să arzi grăsimile >Cafeina este una dintre foarte puţinele substanţe naturale care luptă împotriva grăsimilor.

O ceaşcă de cafea creşte rata metabolismului cu 3-11%. Astfel, rata de ardere a grăsimilor creşte cu până la 10% în cazul oamenilor supraponderali şi cu până la 29% în cazul oamenilor slabi. Totuşi, aceste efecte se „diluează” în timp şi sunt resimţite mai slab de persoanele care consumă multă cafea.

Îmbunătăţeşte performanţele fizice:

Nu doar funcţionarea creierului este afectată de cafeină. Această substanţă creşte şi nivelul efedrinei în sânge şi permite celulelor de grăsime să fie folosite mai eficient drept combustibil. În medie, o ceaşcă de cafea creşte performanţa fizică cu 11-12%, dacă este băută cu circa o jumătate de oră înainte de o sesiune de efort fizic.

Te protejează de Alzheimer şi de Parkinson >Studiile arată că persoanele care consumă cafea au un risc de a face Alzheimer cu 65% mai scăzut decât cele care nu consumă această băutură. În cazul bolii Parkinson, riscul este cu 32% până la 60% mai scăzut.

Bogată sursă de antioxidanţi>Cafeaua este cea mai importantă sursă de antioxidanţi din dieta occidentală tradiţională. Băutura conţine mai mulţi antioxidanţi decât cei pe care o persoană obişnuită şi-i ia din toate fructele şi legumele pe care le consumă, spun specialiştii.

Dereglează nivelul insulinei din corp>Pe lângă efectele pozitive, consumul de cafea are şi o serie de dezavantaje. Cafeina creşte nivelul hormonilor de stres din organism, răspunsul corpului fiind creşterea nivelului de cortisol şi de insulină. Aceasta din urmă creşte nivelul de inflamare şi ne face să ne simţim prost.Mai mult, consumul regulat de cafea scade sensibilitatea corpului la insulină, aşa că celulele răspund greşit la nivelul de zahăr din sânge. O cantitate mare de zahăr în sânge duce la deteriorarea arterelor şi un risc ridicat de moarte din cauza unei boli cardiovasculare.

Creşte aciditatea gastrică> Cafeaua este unul dintre alimentele care cresc nivelul acidităţii gastrice, acest lucru provocând o serie întreagă de probleme şi de dezechilibre în flora gastrică. Consumul excesiv de cafea poate provoca disconfort gastric, indigestie, arsuri gastrice, dar şi probleme serioase precum dezechilibre ale florei gastrice.

Diuretic puternic> Cafeaua este un diuretic puternic, iar prin urina în exces pe care o cauzează poate priva corpul de minerale importante, precum calciu, magneziu şi potasiu. Niveluri proaste ale acestor minerale pot duce la dezechilibre sistemice serioase.   Mai mult, unele substanţe din cafea interferează cu metabolismul unor medicamente la nivelul ficatului.

Anunțuri

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!