Coffee News „Consumul de cafea ambalata in Romania”


cafea plic

Trei din patru romani (73%) consuma cafea ambalata – categorie care include urmatoarele sortimente: macinata, solubila, cappucino, 3 in 1 sau ciocolata calda -, arata un studiu cantitativ realizat de TNS CSOP.
Cele mai multe optiuni se indreapta catre cafeaua macinata, preparata la ibric.

Profilul consumatorului
•    Este mai degraba o femeie decat un barbat
•    Are mai degraba intre 30 si 45 de ani
•    Este o persoana casatorita
•    Venitul pe familie este intre 1.500 si 3.000 de lei

Frecventa de cumparare si dimensiunea preferata a ambalajului

Pentru o mai buna intelegere a comportamentului de consum, respondentii au fost segmentati in consumatori „heavy” si consumatori „medium/ light”.

Prima categorie reprezinta 90% dintre consumatorii de cafea, acestia preferand, acasa sau la serviciu, cafeaua turceasca (la ibric). Sunt persoane active, cu varste cuprinse intre 30 si 45 de ani, casatorite. Cumpara cafea ambalata cel putin o data pe saptamana, se orienteaza catre ambalaje economice, de peste 100g, si manifesta o puternica loialitate fata de marca.
Consumatorii din categoria „medium/light” consuma un sortiment de cafea ambalata de cel mult cinci ori pe saptamana. Ei sunt mai vulnerabili atunci cand nu gasesc marca preferata in magazin, orientandu-se catre brandurile disponibile.

Ambalajele cu o cantitate mai mare atrag dupa sine, in mod natural, o scadere a frecventei de achizitie, fapt ce denota un comportament orientat spre economisire.

 

In ceea ce priveste consumul acasa, dupa cafeaua la ibric (74%), in topul preferintelor se situeaza urmatoarele sortimente: cafeaua la filtru (15%), cafeaua solubila (4%), cafeaua 3 in 1 (3%), espresso (2%), cappuccino facut din pudra (1%) si cappucino facut de aparat Espresso (1%).

In randul consumatorilor definiti drept „heavy”, observam o frecventa mai mare de achizitie (42% cel putin o data pe saptamana), in stricta legatura cu frecventa de consum, in timp ce consumatorii de tip „medium/light” achizitioneaza cafea mai degraba bilunar sau mai rar.

Potentialul expresoarelor cu capsule
In ceea ce priveste expresoarele cu capsule/pastile, interesul populatiei consumatoare de cafea ambalata din Romania este relativ retinut: doar 11% dintre consumatori manifesta interes pentru a achizitiona un astfel de aparat, in principal pentru o preparare mai rapida, dar si pentru un gust deosebit.
Ca bariera in achizitioanrea unui expresor a fost mentionat in primul rand costul ridicat al acestuia, iar in al doilea rand, gustul cafelei preparate traditional, cu care s-au obisnuit.
Spre deosebire de consumatorii mai moderati, cei din categoria „heavy” detin un astfel de aparat acasa (7%).

Brand si loialitate

Loialitatea fata de marca este insemnata in cadrul acestei categorii. Majoritatea consumatorilor sunt dispusi sa caute in mai multe magazine, fara a renunta la brandul preferat in favoarea unuia „la indemana”.
In privinta jucatorilor de pe piata, Jacobs domina detasat in termeni de notorietate si de preferinta, atat pe segmentul de cafea prajita si macinata (49%), cat si pe segmentul de cafea solubila, 3 in 1 si ciocolata calda (40%). Urmatoarele marci de cafea macinata mentionate spontan, dupa Jacobs, au fost: Amaroy (20%), Fortuna (19%), Doncafe (17%). In cealalta categorie, urmatoarele trei clasate au fost Nescafe (23%), Amigo (19%) si La Festa (18%).

via Maria Vaschi

Anunțuri

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!