Cafeaua și țigările, de vânzare în curtea școlilor!!!


Chioșcul este în curtea unei unități de învățământ din Constanța. De aici am putut cumpăra cafea, dar și țigări. Și nu ne-a fost deloc greu. Chiar dacă intrarea în magazin este în stradă, elevii au și ei acces prin spate.

La o altă unitate de învățământ, același acces liber la cafea. Spre chioșc accesul se face atât prin curtea școlii, cât și prin exterior. Astfel, am putut vedea și noi ce li se vinde elevilor.

După ce v-am prezentat aceste două cazuri, cu siguranță ați tras concluzia că NU sunt singulare. Deși interzise prin lege, produsele fast – food, energizantele, țigările, dar și cafeaua de la tonomat încă se comercializează în școli, chiar și elevilor de gimnaziu.

„La o vizită prin școli am descoperit un elev de clasa a 5-a care avea în mână două pahare de cafea. Am crezut că sunt pentru profesorul care l-a trimis să îi cumpere, dar de fapt am constatat că este pentru el…“, afirmă Răducu Popescu, inspector general al ISJ Constanța.

Colegii mai mari ai elevilor de gimnaziu recunosc că s-au apucat de câțiva ani să bea cafea și că nu mai există zi fără acest tabiet.

„Am început prima dată pentu că am vazut la părinții mei, acum 3 ani. Acum pot spune că sunt dependentă“, spune o elevă.

Medicii spun că cea mai periculoasă cafea este cea de automate.

„Cafeaua este foarte periculoasă pentru copii, mai ales că provoacă tensiune și dependență, iar tonomatele sunt și mai periculoase pentru că nu au cafea naturală“, a declarat doctorul Cristina Mihai, medic pediatru.

Astfel, spun medicii, se explică și comportamentul neadecvat și agitat al unor elevi care ajung să fie protagoniștii unor scene violente.

Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Constanța spun că vor merge prin școli împreună cu membrii Direcției de Sănătate Publică pentru a-i sancționa dur pe directorii care permit comercializarea cafelei, produselor fast-food și țigărilor, unor copii.

http://www.reporterntv.ro/stire/pericol-cafeaua-si-tigarile-de-vanzare-in-curtea-scolilor

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!

1 gând despre „Cafeaua și țigările, de vânzare în curtea școlilor!!!”

  1. Intr-o vreme erau si magazinele de etnobotanice amplasate pe linga scoli. Nu mai stiu care e situatia acum, statisticile indica o crestere continua a consumatorilor tineri.

    Apreciază

Comentariile sunt închise.