O cafenea „cu stil” de la TCHIBO ???


tchibo_shop

Producătorul german de cafea Tchibo a identificat o nouă nişă pe care s-a instalat pentru a-şi spori afacerile de pe piaţa locală. A deschis un magazin într-un mall din Capitală, iar printre cele 2.000 de produse pe care le are la vânzare se numără cafele, dar şi articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii.

CONTEXTUL: În ultimii ani, ca şi alte segmente din domeniul bunurilor de larg consum, piaţa cafelei a înregistrat scăderi, ajungând la o valoare anuală estimată la 350 de milioane de euro. Prin urmare, în lipsa creşterii volumelor vândute, companiile din domeniu caută alte variante pentru a-şi împinge afacerile pe plus.

DECIZIA: Producătorul german de cafea Tchibo, prezent pe piaţă din 2001, a hotărât să dezvolte pe piaţa locală o reţea de magazine proprii, în spaţiile cărora există o zonă de cafenea şi una pentru vânzare – cafea pentru acasă, dar şi produse auxiliare. Primul magazin de acest fel a fost deja deschis în cadrul mallului Promenada din Bucureşti.

EFECTELE: Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri cu 10% mai mare decât în 2011, ajungând la 67 milioane de lei (15 milioane de euro). Pentru anul în curs, previziunile se referă la un plus de 5%, dar efectele magazinelor în business se vor face simţite abia de anul viitor. Conform lui Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România, „partea de retail o să crească foarte mult cifra de afaceri a companiei„, dar el nu oferă nicio cifră concretă în acest sens.


“ÎN ULTIMA PERIOADĂ AM ESTIMAT O STABILIZARE A PIEŢEI ŞI AM DECIS SĂ FACEM ACEASTĂ INVESTIŢIE, PENTRU CARE ECHIPA NOASTRĂ A LUCRAT APROAPE UN AN”, spune Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România. Concret, compania are un buget de investiţii de un milion de euro pentru sistemele de retail şi pentru primele două magazine. Primul dintre ele, cu o suprafaţă de 400 mp, a fost deschis deja în cel mai nou mall din Capitală, Promenada, iar următorul ar putea fi deschis la începutul anului viitor. Magazinul este împărţit în trei zone: cafenea, o zonă de unde se poate cumpăra cafea pentru acasă şi un spaţiu pentru produse nealimentare, ce are pe rafturi textile, încălţăminte, echipamente sportive, bijuterii, ceasuri, electrocasnice mici, produse pentru baie şi bucătărie.

În total, peste 2.000 de produse, într-o ofertă „care este împrospătată lunar, bazându-se pe experienţa noastră în retail de peste 50 de ani şi pe preferinţele consumatorilor români”, spune Boboc. Tot el completează că din acest loc clienţii pot cumpăra cafea pentru acasă având la dispoziţie „o gamă premium disponibilă numai în magazinele noastre, precum şi opţiunea de a-şi crea o cafea personalizată mixând diverse sortimente de boabe„. Gama produselor de retail este creată special pentru Tchibo şi este împărţită în cinci categorii: pentru ea, pentru el, pentru copii, pentru casă şi pentru activităţi sportive. „În fiecare lună vor exista noutăţi şi selecţii unice de produse în toate cele cinci categorii”, adaugă Laurenţiu Boboc.

Compania pe care o conduce din 2010 ocupă locul al treilea în topul companiilor de profil pe piaţa românească, în segmentul de cafea boabe şi măcinată. Acest segment este, de altfel, şi cel mai important, având o cotă de piaţă de aproximativ 70%, restul fiind reprezentat de cafeaua instant şi specialităţi cum sunt produsele 3 în 1. În piaţa cafelei, estimată la o valoare anuală de 350 de milioane de euro, cele mai importante companii sunt Mondelez (care are marca de cafea Jacobs), Strauss România (cu Doncafé), Tchibo, Cafea Fortuna şi Nestlé (cu Nescafé).

PREFERINŢELE DE CONSUM DIN ROMÂNIA SUNT SIMILARE CU CELE DIN GERMANIA, PREDOMINÂND SEGMENTUL PREMIUM, UPPER MAINSTREAM, în contrast cu obiceiurile din Europa Centrală, unde cel mai însemnat ca vânzări este segmentul economic, low mainstream„, explică şeful Tchibo România. În opinia sa, evoluţia produselor de larg consum din România se aliniază tendinţelor globale: consumatorii au aşteptări din ce în ce mai mari şi mai bine definite, sunt mult mai bine informaţi şi atenţi în decizia de cumpărare şi există o cerere permanentă de produse de calitate. De pildă, consumul de espresso este în creştere, fiind accelerat de importul obiceiurilor din Europa de Vest. „Una dintre ultimele inovaţii din domeniu este  cafeaua Single Portion. Principalul avantaj este confortul utilizării, o simplă apăsare de buton fiind de ajuns pentru a prepara o cafea perfectă”, spune Laurenţiu Boboc.

OR, ACESTE PREFERINŢE DE CONSUM SUNT UN MOTIV SOLID PENTRU INVESTIŢIA ÎN REŢEAUA DE MAGAZINE, pe care compania de origine germană vrea s-o extindă în Bucureşti, dar şi în alte oraşe ale ţării, în vârful listei fiind Timişoara, Cluj, Braşov şi Constanţa. „Echipa noastră evaluează oportunităţi şi locaţii pentru viitoare magazine Tchibo. Ritmul acestui proces va fi dictat, desigur, şi de consumatorii noştri„, adaugă Boboc, care se declară optimist, având încredere în potenţialul pieţei din România. Pentru 2013 el estimează o creştere cu 2-3% a pieţei, chiar dacă până la bilanţul anului în curs mai sunt două luni, care pentru multe segmente de consum au un rol hotărâtor. Perioada sărbătorilor de iarnă este cea în care ţintele pot fi atinse, în funcţie de apetitul consumatorilor, dar şi de strategiile companiilor.

CHIAR DACĂ NU DĂ DETALII CONCRETE DESPRE PREVIZIUNILE REFERITOARE LA MAGAZINUL DEJA DESCHIS SAU CELE CARE VOR URMA, Boboc spune că „ne aşteptăm să ne încadrăm în tendinţele Europei de Vest; intrarea pe piaţa de retail ne va aduce venituri suplimentare şi va consolida brandul Tchibo şi poziţia companiei„. Reţeta magazinelor nu a fost special inventată pentru piaţa românească, compania germană operând astfel de spaţii şi în alte ţări. Şi cum de la retailul offline nu e decât un pas până la cel din mediul online, în lista de planuri a companiei figurează şi dezvoltarea unui magazin online. Afacerile Tchibo din mediul virtual înregistrează în alte pieţe plusuri anuale de 30-40%, iar 2014 ar putea fi momentul în care filiala locală va păşi în această zonă.

2013 A FOST PENTRU TCHIBO ROMÂNIA „ÎN LINIE CU AŞTEPTĂRILE”. Compania a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 65 de milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de 2012, iar previziunile pentru anul acesta se referă la un plus de 5%. Totuşi efectele deschiderii magazinelor se vor face clar simţite în cifra de afaceri abia de anul viitor.

Anunțuri

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!