Mit sau adevar ? Buna sau rea?


Confuzi şi năuciţi de diversitatea mesajelor de atenţionare cu privire la beneficiile ori din contră, dezavantajele pe care le are consumul de cafea? Ultimele studii referitoare la proprietăţile boabelor de cafea vin să clarifice definitiv acest lucru.

Astfel, despre cafea nu se poate spune la modul general că reduce sau sporeşte riscul de atac de cord. Efectele sunt influenţate de caracteristicile fiecărei persoane în parte şi de abilităţile organismului său de a procesa cofeina. Medicii nu pot stabili cu exactitate modul în care reacţionează corpul fiecăruia la cofeină, astfel încât este destul de dificil să dea un verdict cu privire la cantitatea de cofeină indicată spre consumul zilnic.

Acesta este motivul pentru care numeroasele cercetări realizate până în prezent nu au reuşit să ne lămurească dacă este bine sau nu sa bem cafea zilnic sau să renunţăm definitiv la ea. De altfel, studiile care fac recomandări în privinţa aportului de cofeină sunt hazardande, întrucât ceea ce îi face bine unei persoane, îi poate face rău alteia.

Ultimele rezultate sugerează însă că nu există niciun risc pentru indivizii sănătoşi să consume cafea când simt nevoia. Mai mult decât atât, în cazul femeilor sănătoase, două până la trei ceşti de cafea zilnic scad riscurile de deces cu 18 procente, în timp ce patru sau chiar cinci ceşti pe zi le scad cu 26%.

În cazul în care sănătatea nu vă permite să consumaţi băuturi bogate în cofeină, trebui să fiţi precauţi nu doar în cazul cafelei. Specialiştii atrag atenţia că mai există şi alte băuturi bogate în cofeină: o doza de Cola sau Cola dietetică are 45.6 mg, o doză de Red Bull conţine 80 mg, o ceaşcă de ceai negru conţine circa 50 mg, iar ceaiul verde aproximativ 15 mg. Până şi cafeaua decofeinizată prezintă câteva miligrame de cofeină.

sursa

Anunțuri

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!