Trebuie să reduceţi cantitatea de cafeină consumată !!!


…….lucru despre care mulţi băutori de cafea afirmă că “este uşor de zis, dar greu de făcut”, scrie Forbes.com.

Mulţi oameni încep să bea cafea pentru că îi face să se simtă mai vioi şi le îmbunătăţeşte dispoziţia. Multe studii sugerează că, de fapt, cafeina îmbunătăţeşte performanţa sarcinilor cognitive (memorie sau atenţie) pe termen scurt. Din păcate, aceste studii nu iau în considerare obiceiurile participanţilor privind cafeaua.

Noi cercetări arată că performanţele sporite datorate consumului de cafea sunt rezultatul faptului că băutorii de cafea experimentează un efect al renunţării la cafeină. Controlând consumul de cafeină pentru participanţii la studiu, cercetătorii au descoperit că nu există nici o îmbunătăţire a performanţelor corelată cu consumul de cafeină, în absenţa renunţării la cafea.

În esenţă, dacă nu mai bei cafeină ţi se diminuează performanţa congnitivă şi asta are un impact negativ asupra stării tale de spirit. Singura modalitate de a reveni la normal este să bei cafea, iar când o bei, te simţi ca şi cum ai fi în al nouălea cer.

În realitate, cafeina îţi normalizează performanţa pentru o scurtă perioadă de timp.

 

Consumul de cafea declanşează eliberarea adrenalinei

Adrenalina este sursa răspunsului de “luptă sau fugi”, un mecanism care te forţează să te ridici şi să lupţi sau să fugi de rupi pământul atunci când te confrunţi cu o ameninţare. Acesta favorizează alegerea unei soluţii rapide în detrimentrul unui gândiri raţionale. Lucru extraordinar atunci când te urmăreşte un urs, dar nu la fel de minunat când răspunzi la un e-mail nepoliticos.

Aducându-ţi organismul într-o stare de hiper-excitare, emoţiile vor predomina în modul tău de a te comporta.

Iritabilitatea şi anxietatea sunt cele mai des întâlnite efecte emoţionale ale cafeinei, dar aceasta le permite tuturor emoţiilor să crească în intensitate.

Efectele negative datorate andrenalinei generate în urma consumului de cafeină nu sunt doar comportamentale.

Cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon au descoperit că doze mari de cafeină cresc tensiunea arterială, stimulează inima şi încurajează respiraţia artificială, care privează creierul de oxigenul de care care are nevoie pentru a ne face să gândim calm şi raţional.

Partea şi mai urâtă: somnul

Atunci când dormi, creierul se reface, “aşezând” informaţiile şi amintirile din timpul zilei (pe unele le stochează, iar pe altele le îndepărtează), pentru ca tu să te poţi trezi vioi şi cu mintea limpede.

Autocontrolul, atenţia şi memoria suferă atunci când nu te odihneşti suficient sau nu ai parte de un somn bun.

Creierul tău este foarte capricios atunci când vine vorba de somn. Pentru ca tu să te trezeşti odihnit, creierul are nevoie să treacă printr-o serie de cicluri complicate. Poţi ajuta acest proces şi să îmbunătăţeşti calitatea somnului tău dacă reduci consumul de cafeină.

Cafeinei îi sunt necesare 24 de ore pentru a ieşi din organismul nostru. Bea o cană de cafea la ora 8 dimineaţa, iar la ora 8 seara vei mai avea în organism 25% din ce ai consumat în zori.

Orice bei după prânz va avea 50% putere atunci când mergi la culcare. Oricât de puţină cafeină ai avea în sânge, cu efecte negative în creştere în funcţie de numărul dozelor consumate, îţi va face somnul mai dificil.

Şi când ai adormit în sfârşit, urmează partea cea mai rea. Cafeina afectează calitatea somnului tău, reducând mişcarea rapidă a ochiului, acel somn profund în care organismul tău se recuperează şi procesează emoţii. Şi, evident, când te vei trezi neodihnit vei fi tentat să bei o cană de cafea pentru a te simţi mai bine.

Cafeina şi lipsa somnului te fac să te simţi obosit la prânz, aşa că vei mai servi o cafea, care îţi va creşte şi mai mult tensiunea seara. Astfel, cafeina creează rapid un cerc vicios.

Ca orice alt stimulent, cafeina produce dependenţă din punct de vedere psihologic.Dacă alegi să consumui mai puţină cafeină ar trebui să faci asta sub consilierea unui personal medical specializat.

Cercetătorii au descoperit că renunţarea la cafeină cauzează dureri de cap, obseală, stare de somn şi dificultăţi de concentrare. Unii pacienţi au resimţit simptome asemănătoare răcelii şi anxietate după ce au redus consumul la o cană pe zi. Însăreducerea treptată a dozei zilnice de cafeină poate duce la atenuarea acestor simptome specifice.

Anunțuri

Autor: puckmucky

I am a huge fan of....COFFEE! That's all about on this blog,coffee news,coffee facts,coffee taste,trivia and much more!